Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

Ρίζες

(ή του Νίτσε η αδερφή)

Έσκαβα, έσκαβα να ξεγυμνώσω τις ρίζες. Βαθιές, γερές, νεαρές ρίζες.
Τις ψαλίδιζα και τις φύτευα σε σακούλες και σκουριασμένα ντενεκέδια (θυμήθηκα την Ντενεκεδούπολη και νοστάλγησα την εποχή που τα έβλεπα όλα μεγάλα).
Έσκαβα και μεταφύτευα, πότιζα μια στάλα από το λιγοστό μου νερό, ταξινομούσα ντενεκέδια και σακούλες.
Η κομμένη μου μέση, από το τότε ‘ατύχημα’ (δεν ήταν ατύχημα, το είχα προκαλέσει), με σούβλιζε μα η έκσταση του ξεπατώματος δεν με άφηνε να σταματήσω.
Ο ήλιος είχε χαθεί πάνω από την τεράστια γούβα, κόκκινα χώματα και λαδί εναλλάσονταν.
Τα πετούσα από τις μικρές ριζούλες, που ήταν καμωμένες σαν κλωστές, με τις ρόγες των δακτύλων, ηδονικά, σαν σε ιεροτελεστία. Τις πιο μεγάλες τις καθάριζα με τις παλάμες.
Το χώμα ήταν σκληρό και άνυδρο, τόσο που θρυμματιζόταν σε σκόνη, έτοιμο να χαθεί με τον πρώτο άνεμο, μέχρι όπου θα ήταν η δύναμη του.
Βδομάδες, σκάψιμο και ‘νηστεία’.
Ώσπου έφτασα στην κεντρική κάθετη ρίζα.
Κωνική απλώνονταν συμπαγής έμοιαζε να είναι πολύ μεγαλύτερη από ολόκληρο το δέντρο.
Όλον αυτό τον καιρό πεινούσα βασανιστικά. Σκεφτόμουν καθώς έβλεπα τις πιο τρυφερές ριζούλες πως ήθελα να τις φάω. Όταν, στα όρια πια, δάγκωσα την μεγάλη κάθετη ρίζα πικράθηκα, σαν από μαύρη χολή.
Έγιρα και ξάπλωσα, συλλογίστηκα πως έστω δεν ήμουν κούφια (αδύνατο σκέφτηκα να μπώ μέσα μου). Τα μάτια μου δεν έκλειναν και είδα κατα πάνω το φώς.
Έπεσε στο κεφάλι μου ένας αποκαμωμένος καρπός, τον καταβρόχθισα όπως ήταν γλυκός σαν κάτασπρο μέλι.
Ενστικτωδώς σκαρφάλωσα κι άρχιζα να θάβω. Να πατώ τα χώματα πότε περπατώντας σαν στους κύκλους του προαυλισμού των φυλακισμένων και πότε χορεύοντας λες βακχικά τύμπανα και συμφωνικές μελωδίες. (Ήθελα να είχα ένα φλάουτο, θυμήθηκα το σαξόφωνο που μου έκλεψαν στο σχολείο και πίστεψα πως το χάρισα. Καλύτερα θα μου ταίριαζε μια ξύλινη φλογέρα).
Μάζεψα τα πρόχειρα γλαστράκια, τα φορτώθηκα και έφυγα.
Κάθε τόσο στεκόμουν και φύτευα από ένα, το διάλεγα με την διάθεση, αλαφρωνόμουν και προχωρούσα, νοτιοδυτικά.

(foto by me/home Messinia)

12 σχόλια:

  1. το κειμενάκι Αφιερώνεται εκ βαθέων κι απο καρδιάς
    στους Άνθρωπους και Φίλους bloggers:
    Aura, Φαίδρα Φις, Cropper, Kotas_Patra.

    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξηρασία κι εδώ. Μα πρέπει πρώτα η γη να ποτιστεί κι ύστερα φυτεύουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημερες.Πολλες.Γλυκιες.Φτάνουν?
    οχι ε..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. σήμερα που ήρθα στο σχολείο σου και κάθησα στο θρανίο όπως συνήθιζα στο δημοτικό,δηλαδή πάντα με τα πόδια-έξω,προς το μικρό διάδρομο που μεσολαβούσε μεταξύ τους,
    θυμήθηκα κι εγώ που πάντα μάλωνα με μια συμμαθήτριά μου που μου έριχνε μέσα στα ρούχα ακρίδες
    δεν τις φοβόμουν αλλά μ'ενοχλούσε
    το απότομο πεταγμασάλτο τους πάνω μου
    αυτό το ξαφνικό φτερούγισμα-τρέμισμα των ασθενικών φτερών τους
    δεν το άντεχα

    αυτό θυμήθηκα
    ξέρεις...
    όσο κι αν τις αποστρέφομαι ποτέ δεν μπόρεσα να σκοτώσω καμιά

    ακόμα και μία που βρήκα πεθαμένη στον κήπο,την έθαψα σε μια γλάστρα κι εγώ, με ζουμπούλια

    δεν τα ξαναμύρισα
    αυτά τα συγκεκριμένα μέχρι που μαράθηκαν και τα πετάξαμε μαζί με τη γλάστρα

    πώς μ'έκανες και τα θυμήθηκα όλα αυτά?
    τι συνειρμούς της αβύσσου και του χάους μπορεί να κάνει κανείς από ένα γραπτό...
    για φαντάσου!

    σ'ευχαριστώ πολύ
    αληθινά
    για το κείμενο

    είναι πανέμορφο

    μια αγκαλιά για όταν ξυπνήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλά?

    Jacki, περιμένω την βροχή.
    ..δεν ξέρω γιατί αλλά την έχω συνδέσει με τον έρωτα, το σπέρμα του ουρανού που λένε και οι ινδιάνοι. κατα κάποιο μυστηριώδη τρόπο απο όταν πρωτοερωτεύτηκα άρχισα να την χρησιμοποιώ ως κωδική λέξη.. κι αν ανοίξεις ποτέ τα ποίηματα μου θα βρείς αρκετά να αναφέρωνται στη βροχή..
    χμμμμμ
    ποτέ όμως για καταιγίδα!!!
    έχουμε πολύ δρόμο λοιπόν ακόμα..
    ωραία..
    φιλιά πολλά
    καλά?
    καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Jacki, πως το σουρεαλ το πέρνω ρεαλ, και το αντιστροφο, και πέφτω έξω..
    εξωτικά ξωτικά στην χώρα του ποτε που.. είναι Ελλάδα!!!!!!!!!
    θα ταν το κρύο του κάτω κόσμου
    του ατσάλινου..
    που είσαι,βορά ή νότο?
    για πες?
    ποντάρω στον νότο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θεία, φτάνουν ειδικά αν έχουν αυτή τη σοκολατένια επίστρωση με το κόλπο της Μαλβίνας..
    και πολλές κι όλας!!!!
    τέλεια!
    να έρχεσαι στον χείμαρο εκδρομή στην (παρα)φύση..
    ;oPPPPPPP
    φιλιά
    και όταν ανέβω Αθήνα να πάμε να κουνηθούμε σε κανα sodad, αν πηγαίνεις, να σμήξουμε τις παλιοπαρέεσ μας.
    τι λές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φαίδρα Φις, λατρεμένη, ένα ολόκληρο ανοιξιάτηκο χωράφι με ζουμπούλια για σένα..
    με μεθυστηκό άρωμα ονείρου μακρινού
    ;o)))))))))))))))))
    ωραίο σχολείο ήταν αυτό, μέσα στη φύση!!!!!!
    φαντάζομαι πως θα την πήραζες εσύ την συμαθήτριας σου..
    ;oPPPPPPPPPPPPP
    φιλιά αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απο πίσω- ανοιχτό τάμπ του Κώστα
    μ'έφερε εδώ κατα λάθος
    (τα σέβη μου αδερφέ)
    υπο τους ήχους του Τέρσιεν
    διαβάζω
    κι έπειτα σχολιάζω
    περίεργο που συμβαίνει αυτο
    συνήθως όχι

    η επόμενη ρακή (τσίπουρο)
    τίγκα στον γλυκάνισο
    είναι στην υγειά σου.

    τι να κάνεις ετσι ειναι εδω,
    στον βορρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κι εδώ στον Νότο Salvador κάπως έτσι..
    μα τα ωραία συνήθως είναι περίεργα.
    τι λές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Salvador!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    απίθανα ωραίος ο κόσμος που βρέθηκα στο προφίλ σου, στην αρχή περίμενα κοντά 50 μέρες!!!!!!!!!!
    έχει πολύ νόημα..
    μα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βορειοδυτικά καλή μου.. Όποτε θες κόπιασε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σιωπή