Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Η σκιά της ψυχής μου


΄΄ Η σκιά της ψυχής μου
φεύγει προς κάποια δύση από αλφάβητα,
ομίχλη απο βιβλία
και λόγια.

Η σκιά της ψυχής μου!

Στην γραμμήν έχω φτάσει όπου παύει
στερνά η νοσταλγία,
κι αλλάζει του δακρύου η στάλα
σε αλάβαστρο του νου.

(Η σκιά της ψυχής μου!)

το αδράχτι του πόνου
τελειώνει,
μα μένει η αιτία κι η υπόσταση
του παλιού μεσημεριού απο χείλη,
του παλιού μεσημεριού μου
απο βλέμματα.

Ένας θόλος λαβύρινθος
απο άστρα καπνισμένα
μπερεύδει μες τα δίχτυα του
τα μαραμένα ονείρατά μου.

Η σκιά της ψυχής μου!

Και μια φρεναπάτη
τρυγάει τη ματιά μου.
Βλέπω τη λέξη αγάπη
ξεθωριασμένη.

Αηδόνι μου!
Αηδόνι!
τραγουδάς ακόμα; ΄΄

[ F.G. LORCA ]

(art Franz von Stuck)

12 σχόλια:

  1. Για να έχει σκιά η ψυχή από κάπου θα πρέπει να πέφτει φως..
    Πέφτει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αυτό το ποίημα το έχω διαβάσει πάνω απο εκατο φορές τον τελευταίο χρόνο..
    και μόλις αυτόν τον καιρό νιώθω να μπαίνει μέσα μου ολόκληρο..
    και ξέρετε τι διαπιστώνω!
    κάτι πολύ σημαντικό για όσους γράφουν!
    ο ποιητής μας μορφοποιεί το ρευστό μέσα μας σαν μια παράσταση με σχήματα του αέρα ή του νερού ή της φωτιάς ή των κόκων του χώματος στα χέρια κάθε φορά που τα λόγια γυρνάν στο μέσα μας.. κι εκείνη την ώρα αν κάποιο σχήμα δεν το γνωρίζουμε μπορεί πχ, σαν μοντέρνο γλυπτό να μας αρέσει ακόμα και να μας ενθουσιάζει αλλα στέκεται καθρεπτισμός λαμπρός στα μάτια ανερμήνευτο απ τον νου..
    όμως όπως όλα που ολοκληρώνονται
    όταν το ποίημα ξεκλειδώνεται και δεν έχουμε κενά άλλο πια μέσα του
    αυτό το ποίημα μέγιστα μας έχει προσφέρει..
    μα πες μου!

    ’’Αηδόνι μου!

    Αηδόνι!

    τραγουδάς ακόμα; ΄΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ..ρητορικά ρωτά λέγω βεβαίως βεβαίως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιά σου Τζάκη! πέφτει πετά πέφτει πετά..
    ;οΡΡΡΡΡΡΡ
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. με κοψε
    και με μοίρασε κι όλας...

    και τα δάκρυα μια σκιά ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τραγουδάει Τζίμη το αηδόνι, μη κλαίς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εξαρτάται τι τραγούδια λέει...
    δεν κλαίω εγώ πάντως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χμμμ,
    ναι, σωστά! απ’ τα τραγούδια..
    -άκου κει να μην κλάψεις με τέτοιο ποίημα!-
    χαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. φιλια χείμαρεεε,
    στείλε μου ένα κατεβατό γεμάτο νερά ανακατομένα τωρα που εχω κολλήσει και ρεμβάζω τον καθαρό ουρανό! άντε! τι είναι αυτά πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παν

    όταν αρχίζω να τραγουδώ

    μου πυροβολούν τη λαλιά...

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλημέρααα χείμαρε!
    ωραίο πρωί.

    Πύρινη, όπως ο βρεγμένος την βροχή δεν την φοβάται, έτσι και η πυρά φοβάτε τα πυρά ωρέ!!
    όχι, μαλιστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σιωπή